Reklāmas klipi
Tehniskā informācija
Lejuplādēt

Vispirms bija ATL.

Saīsinājums ATL ir cēlies no vārdiem above the line (virs robežas). Dažos izdevumos var sastapt apgalvojumu, ka termins ATL ir radies pilnīgi spontāni, veidojot reklāmas budžetu vienā no Amerikas kompānijām (dažreiz tiek minēta kompānija Procter&Gamble). Budžeta projektā esot uzskaitīti izdevumi tikai galvenajiem tiešās reklāmas veidiem: televīzijai, radio, presei, āra reklāmai un reklāmai kinoteātros. Tomēr darbinieki vēlāk atcerējušies par produkcijas paraugu bezmaksas izdalīšanu, atlaižu sistēmu, sponsorēšanu, konkursu rīkošanu utt., kas viņus mudinājis pavilkt svītru zem pirmā izdevumu saraksta un jau zem tā uzskaitīt aizmirstos noieta stimulēšanas līdzekļus. Pēc kāda laika šāds reklāmas budžeta dalījums ieguva popularitāti, to sāka izmantot praktiski visā pasaulē. Tādējādi terminu ATL sāka izmantot arī Latvijā, ar to saprotot tos pašus piecus galvenos medijus – televīziju, radio, presi, āra reklāmu un reklāmu kinoteātros. Daži speciālisti runā arī par reklāmu uz autotransporta līdzekļiem, gan par reklāmu internetā.

Visi pārējie reklāmas paņēmieni pieder pie BTL – below the line (zem robežas). Tā ir reklāma tirdzniecības vietās, konkursu un loteriju rīkošana, promotion, merchandizing, tiešais mārketings un daudz kas cits.

In-Store TV – tās ir jaunas iespējas reklāmdevējiem. Tā kā In-Store TV pozīcijas atrodas uz robežas starp ATL un BTL, reklāmdevējam ir iespēja izmantot abu komunikācijas veidu priekšrocības. Televīzijas reklāma var sagatavot pircēja attieksmi un veicināt interesi par tirdzniecības marku, bet lielveikalu televīzija var palīdzēt šo interesi realizēt.

In-Store reklāma salīdzinājumā ar tradicionālajiem medijiem.

  • In-Store reklāma ir vairāk mērķtiecīga un ļauj sekot līdzi reakcijas efektivitātei un veikt mārketinga aprēķinus.
  • Auditorija patērēšanas vietās ir spējīga viegli uztvert un aktīva.
  • Reklāmas informācijas uztvere ir labāka.
  • Reklāmas izdevumus ir vieglāk aprēķināt pēc acīm redzamiem pārdošanas rezultātiem.

In-Store reklāma salīdzinājumā ar radio un televīzijas reklāmu.

  • Reklāma televīzijā un radio bieži vien tiek uztverta kā traucējošs faktors, turpretī reklāma patērēšanas vietā ir palīdzības un informācijas avots.
  • Auditorijai nav iespējas “pārslēgt” citu kanālu.


In-Store reklāma salīdzinājumā ar reklāmu presē.

  • Avīzes un žurnālus visbiežāk izlasa vienu reizi. In-Store reklāma tiek raidīta ar noteiktu biežumu
  • In-Store reklāma ir dinamiska un izteiksmīga.
  • Tā ir pieejama pēc cenas un atšķiras ar mērķtiecīgumu.
Market Media © 2008